Monday, April 11, 2011

Stress out!

itulah mode skrg. tension sbb tak blh nk study.
tension sbb tak blh buat keje umah.
tension sbb penat.
tension sbb ngantuk.
huhu...
ya Allah...bantulah hamba mu ini.
Berikan daku kesabaran dan kekuatan utk membesar dn mendidik zuriat dr Mu ini.
izzuddin...nk ummi tukar nama jd ahmad albab ke?huhu
kenapa kamu suka sgt nanges uwee uwee uweee....
syg lapar ke?
syg basah ke?
syg kembung perut ke?
syg demam ke?
syg sakit ke?
tak...tak...tak...
kalo semua tak, knapa syg takmo co-operate langsung dgn ummi. T_T
izz: saja la ummi...sbb izz sayang ummi.
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa[ummi plk yg melalak]
asyik nk nyutnyut 24jam.
tercabut je nipple dr mulut trus la melalak smpai org2 blok ni pn da tau syg mmg kuat nanges.
kalo syg tido mlm, start dr subuh smpai ke ptg syg takmo tido.
kalo syg lena siang, mlm plk syg nk nyutnyut ummi je.
cerahnye mata syg bjaga mlm.-syg qiam ke ni?-
smpai ummi sakit pinggang, lenguh badan, pening2!
mata bulat je mengharapkan ummi ambik, peluk, cium, bg susu.
biarla perut syg da kenyang pn, syg tetap nk nyutnyut.
sampai syg da muntah susu sbb terlalu kenyang~
ummi bg puting plastik, syg tolak dgn lidah, tempis dgn tangan.
=pandai ye syg=
apa lg yg blh ummi buat.
semua keje ummi susah nk buat.hatta nak solat pn syg nanges.huhuhuhuhu
ummi sedih, risau, gusar, tensi, geram nk ngamuk!
ummi penat la mcm ni...sakit pinggang. sakit badan. letih. ngantuk. pening.
kesian abah, ummi slalu marah abah sbb tension dgn kamu ni sayang.
bila masa ummi nak study kalo mcm ni.
kalo syg nanges, org2 kt sini mesti ckp ummi tak reti jaga anak.
kalo ummi nanges, jiran2 mesti ckp ummi da tak betol.
ya allah...ya Allah...ya Allah...
hambaMu ini sentiasa mengharapkan belas dan simpati dari Mu yg maha pengasih lg maha mengasihani...amiin...
ok dah! full stop!

menaip gune sebelah tgn penat jgk ek~phuewwwwwwwwww

5 comments:

  1. sabar ye ummi..izz nk manja2 je tu..

    ReplyDelete
  2. izzati, be strong.

    cuba try puting yg lembut.
    memang sesetengah baby tak reti benti nyusu. dh kenyang pun nak menyonyot lg.

    bila dia besar sket, bila dah 3@4 bulan akan bertambah senang. (ini ikut pengalaman saya. baby lain tak tahu la)

    dan support sekeliling penting. jangan segan2 minta tolong.

    ReplyDelete
  3. sabar... mcm anas time kecik ni... stress hinggakan tgk je dia nangis... napi pon stress sbb dia blk keje kul 12 anak melalak lagi... kalau cadangan fadillah x jalan kasi je la buai.. sbb awk pon nk kena bt keje.... x pon belajar le mengendong guna kain indon tu, iyer sy menggunakannya jugak di sini.... what to do.. we have to do... sabar yer... awk stress lg teruk jadinya...

    anak sy jenis x mo puting.. itu je la cara nya.. sumbat masuk buai... tgk mcm mn... x jgn sesekali nk riba dia... lg le teruk x nak berenggang....

    ReplyDelete
  4. huhuhu, boleh paham sgt perasaan tu
    doa byk2 moga urusan dipermudahkan oleh-Nya
    yg penting, jangan stress tau... takut 'benda' lain pulak jadinya

    puting and buai mungkin boleh membantu :)
    caiyok caiyok!

    ReplyDelete
  5. zatti...cabaran sebagai ibu tu..insyaAllah..zatti susah kut ni Allah permudahkan kut jalan lain..be strong!!!sy tahu kamu kuat..sy mungkin tidak sekuat kamu2 semua wahai para mommy..sbb tu x leh jadik mommy lagi=)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails